ဒုကၡဆုိတဲ့ စကားက လူတုိင္းအတြက္ ဖြါးဖက္ေတာ္ပါ၊ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း
ဒုကၡအေလာင္းေတာ္က အဆုံးမသတ္ခ်င္တဲ့ တြယ္တာမွဳတဏွာပါပဲ၊ ငတ္တယ္၊ ဆာတယ္၊
အလုိမျပည့္ဘူး၊ တဏွာနဲ႔ ဒုကၡက အလွ်ား အနံတူမွ်ႏုိင္တယ္၊ အစပထမမွာ
ၾကိဳသူေတြေပ်ာ္ေနၾကေပမဲ့ ငုိျခင္းနဲ႔ ကိုယ္ကစလုိက္ရတာကုိက ခံခက္လုိ႔ပဲ
မဟုတ္လား၊ ကုိယ့္ဒုကၡကုိယ္သိရင္ ဒါသစၥာပဲ၊ ဒုကၡသစၥာကုိ ဒုကၡသစၥာလုိ႔
ပိုင္းျခား အမွန္နားလည္တဲ့ ေန႔ဟာ ကုိယ့္အဆင့္အတန္းနဲ႔ကုိယ္ စာေမးပြဲ ေအာင္တဲ့ေန႔ပဲ။
တကယ္ေတာ့ ဒုကၡက ပယ္ရမဲ့တရားမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး၊ သိရမဲ့ တရားမ်ိဳးပါ၊ အမွန္သိျမင္ နားလည္ရမဲ့ အရာပါ၊ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိ ဒီဒုကၡ ျဖစ္ရတယ္ဆုိတာ အေမးတတ္ျပီး အေျဖရွာတတ္ဖုိ႔ပါ၊ အေျဖမွားလုိ႔ မျဖစ္သလုိ အေမးမွားလုိ႔လဲ မျဖစ္ပါဘူး၊ ကိုယ့္ဒုကၡကိုယ္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ စာအုပ္ထဲက ဆားလုိ႔ ဘယ္ေလာက္ေရးျပ ေရးျပ ငန္တယ္ဆုိတဲ့ အရသာ မေပၚလြင္မွာ စုိးရပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။
ဆားဟာ စာလုံးမဟုတ္သလုိ စာအုပ္လဲ ဆားမဟုတ္လုိ႔ပါပဲ၊ တကယ့္ဆားကို လွ်ာေပၚတင္ၾကည့္မွ ဆားတပြင့္ဟာ ဘယ္လုိငန္ေၾကာင္း စာမဖတ္လဲ ေကာင္းေကာင္းသိႏုိင္ပါတယ္၊ ဆုိလုိတာက စာေတြ႕ဟာ လက္ေတြ႕ပါမွ အရသာေပၚလြင္တယ္ဆုိတာ သိေစခ်င္တာပါ။ ပညတ္ေတြ ဒုကၡေပးေနတာ ကမၻာမွာ ယေန႔ အထင္ရွားပဲ မဟုတ္လား၊ ပညတ္ကို အျပစ္ျမင္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အရွိကို သိဖုိ႔အတြက္ ပညတ္ကလဲ တာသြားတယ္ဆိုတာ လက္ခံျပီးသားပါ၊ ကိုယ့္ဒုကၡကုိယ္ ဘာသာျပန္ မမွားၾကဖို႔ လုိရင္းပါ၊ ကုိယ့္ကိုယ္ ဘာသာျပန္ မွားခဲ့ၾကလုိ႔ ဘ၀တစ္ခုအဆုံးသတ္တုိင္း ဒုကၡမဆုံး လမ္းမဆုံးျဖစ္ေနၾကတာပါ။
ဒီလုိေျပာေတာ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ရဲ႕ ဒုကၡဘာသာျပန္ပုံကို အမွတ္ရပါတယ္၊ လူေတြေျပာေျပာေနတဲ့ ဒုကၡကုိ ခဏခဏၾကားရတဲ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္က ေတာင္ယာလုပ္ေနတဲ့ အဘုိးအုိကို ေမးပါတယ္၊ ဒုကၡဆုိတာ ဘာလဲတဲ့။
ဒုကၡကို လက္ေတြနဲ႔မွ ျပခ်င္တဲ့ အဘုိးအုိဟာ ေမ်ာက္ကို သင့္ေတာ္ရာ စာျပဖုိ႔ ျပင္ဆင္ပါေတာ့တယ္၊ ေခြးဆုိးတစ္ေကာင္ကို အစားမေကၽြးပဲထားျပီး ေသတၱာထဲ ထည့္ထားပါတယ္၊ အစာမစားရ က်ဥ္းက်ပ္ထဲမွာ ေနရတဲ့ ဒီေခြးဟာ ေဒါသလဲ အဆမတန္ၾကီးထြားေနပါေတာ့တယ္၊ အခ်ိန္သင့္ေတာ့ ေမ်ာက္ကို ေခၚျပီးေျပာပါတယ္။
ဒုကၡဆုိတာ သိခ်င္ရင္ ဒီေသတၱာကို လယ္ကြင္းျပင္ကုိ ယူသြား၊ ကြင္းလယ္ေရာက္မွ ဖြင့္ၾကည့္ပါလုိ႔ မွာလုိက္တယ္၊ အဘုိအုိေျပာတုိင္း သယ္ယူလာျပီး လယ္ကြင္းျပင္မွာ သိလုိေဇာနဲ႔ ဖြင့္ၾကည့္ပါတယ္၊ မထင္မွတ္ပဲ အမ်က္ေဒါသ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထေနတဲ့ ေခြးဆုိးၾကီးက အျပင္ထြက္လုိက္ျပီး ကိုက္ပါေလေတာ့တယ္၊ ေမ်ာက္လဲ လြတ္လမ္းရွာျပီး အသက္လုကာ အတင္းရုန္းထြက္ ေျပးရပါတယ္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာ သစ္ပင္တစ္ပင္ေတြ႕လုိ႔ ခ်က္ခ်င္း တက္ေျပးလုိက္မွ လြတ္ေျမာက္သြားပါတယ္၊ ဒီေတာ့မွ ေမ်ာက္က သစ္ပင္ေအာက္က ေခြးဆုိးကို ၾကည့္ျပီး စဥ္းစားပါတယ္၊ ေအာ္ လူေတြ ေျပာေျပာေနတဲ့ ဒုကၡ ဒုကၡဆုိတာ အရုပ္လဲဆုိး လွ်ာတန္းလန္းနဲ႔ သြားေရလဲက် ေျခေလးေခ်ာင္းနဲ႔ ေခြးၾကီးပါလားတဲ့။
ဒါက ေမ်ာက္ၾကီး ဒုကၡကို စဥ္းစားပုံပါ၊ သူ႕စဥ္းစားပုံသည္ သူ႕ဘာသာျပန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ သူ႕ဘာသာျပန္သည္ သူ႕ခံယူခ်က္ သူ႕အျမင္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္၊ အျမင္မမွန္ရင္လဲ ပုိင္းျခားသိျမင္ အမွန္နားလည္ဆုိတဲ့ သေဘာမွ ကင္းကြာသြားတတ္ပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ဒုကၡဆုိတာ ပယ္ရမွာလား သိရမွာလား၊ အကယ္၍ သိစရာဆုိရင္ ဘယ္လုိသိျပီး အေျဖကုိ ဘယ္လုိရွာမလဲ၊
ေမ်ာက္ၾကီးကဲ့သုိ႔ ဘာသာျပန္ရင္ေတာ့ ဒုကၡအနက္သည္ လွ်ာတန္းလန္း ျဖစ္ႏုိင္ပါေသးတယ္။
ဒုကၡဆုိတာ ဘာလဲ
ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းက ဘာလဲ
ဘာကို ဘယ္လုိပယ္မလဲ
ပယ္ေတာ့ ဘာအက်ိဳးရမလဲ ... လုိ႔ အဘုိးက ေမ်ာက္ကို ေျပာျပခ်င္ေပမဲ့ စိတ္ေကာ ရုပ္ေကာ အျငိမ္မေနတတ္တဲ့ ဒီေမ်ာက္အတြက္ ဒီေလာက္ဆုိ ဒုကၡဒုကၡဆုိတာ သင့္ေတာ္တယ္ ေျပာရမွာပဲ။ တကယ္ေတာ့ အနိစၥေရာက္တာ မွန္သမွ် ဒုကၡေရာက္တာ မွန္ေလေတာ့ ကုိယ့္ခႏၶာအိမ္သည္ပင္ ဒုကၡ ဒုကၡတုိ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ရာ ၀င္ရာထြက္ရာ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
ဘ၀ဇတ္ခုံ
(25/8/2013)
တကယ္ေတာ့ ဒုကၡက ပယ္ရမဲ့တရားမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး၊ သိရမဲ့ တရားမ်ိဳးပါ၊ အမွန္သိျမင္ နားလည္ရမဲ့ အရာပါ၊ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိ ဒီဒုကၡ ျဖစ္ရတယ္ဆုိတာ အေမးတတ္ျပီး အေျဖရွာတတ္ဖုိ႔ပါ၊ အေျဖမွားလုိ႔ မျဖစ္သလုိ အေမးမွားလုိ႔လဲ မျဖစ္ပါဘူး၊ ကိုယ့္ဒုကၡကိုယ္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ စာအုပ္ထဲက ဆားလုိ႔ ဘယ္ေလာက္ေရးျပ ေရးျပ ငန္တယ္ဆုိတဲ့ အရသာ မေပၚလြင္မွာ စုိးရပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။
ဆားဟာ စာလုံးမဟုတ္သလုိ စာအုပ္လဲ ဆားမဟုတ္လုိ႔ပါပဲ၊ တကယ့္ဆားကို လွ်ာေပၚတင္ၾကည့္မွ ဆားတပြင့္ဟာ ဘယ္လုိငန္ေၾကာင္း စာမဖတ္လဲ ေကာင္းေကာင္းသိႏုိင္ပါတယ္၊ ဆုိလုိတာက စာေတြ႕ဟာ လက္ေတြ႕ပါမွ အရသာေပၚလြင္တယ္ဆုိတာ သိေစခ်င္တာပါ။ ပညတ္ေတြ ဒုကၡေပးေနတာ ကမၻာမွာ ယေန႔ အထင္ရွားပဲ မဟုတ္လား၊ ပညတ္ကို အျပစ္ျမင္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အရွိကို သိဖုိ႔အတြက္ ပညတ္ကလဲ တာသြားတယ္ဆိုတာ လက္ခံျပီးသားပါ၊ ကိုယ့္ဒုကၡကုိယ္ ဘာသာျပန္ မမွားၾကဖို႔ လုိရင္းပါ၊ ကုိယ့္ကိုယ္ ဘာသာျပန္ မွားခဲ့ၾကလုိ႔ ဘ၀တစ္ခုအဆုံးသတ္တုိင္း ဒုကၡမဆုံး လမ္းမဆုံးျဖစ္ေနၾကတာပါ။
ဒီလုိေျပာေတာ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ရဲ႕ ဒုကၡဘာသာျပန္ပုံကို အမွတ္ရပါတယ္၊ လူေတြေျပာေျပာေနတဲ့ ဒုကၡကုိ ခဏခဏၾကားရတဲ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္က ေတာင္ယာလုပ္ေနတဲ့ အဘုိးအုိကို ေမးပါတယ္၊ ဒုကၡဆုိတာ ဘာလဲတဲ့။
ဒုကၡကို လက္ေတြနဲ႔မွ ျပခ်င္တဲ့ အဘုိးအုိဟာ ေမ်ာက္ကို သင့္ေတာ္ရာ စာျပဖုိ႔ ျပင္ဆင္ပါေတာ့တယ္၊ ေခြးဆုိးတစ္ေကာင္ကို အစားမေကၽြးပဲထားျပီး ေသတၱာထဲ ထည့္ထားပါတယ္၊ အစာမစားရ က်ဥ္းက်ပ္ထဲမွာ ေနရတဲ့ ဒီေခြးဟာ ေဒါသလဲ အဆမတန္ၾကီးထြားေနပါေတာ့တယ္၊ အခ်ိန္သင့္ေတာ့ ေမ်ာက္ကို ေခၚျပီးေျပာပါတယ္။
ဒုကၡဆုိတာ သိခ်င္ရင္ ဒီေသတၱာကို လယ္ကြင္းျပင္ကုိ ယူသြား၊ ကြင္းလယ္ေရာက္မွ ဖြင့္ၾကည့္ပါလုိ႔ မွာလုိက္တယ္၊ အဘုိအုိေျပာတုိင္း သယ္ယူလာျပီး လယ္ကြင္းျပင္မွာ သိလုိေဇာနဲ႔ ဖြင့္ၾကည့္ပါတယ္၊ မထင္မွတ္ပဲ အမ်က္ေဒါသ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထေနတဲ့ ေခြးဆုိးၾကီးက အျပင္ထြက္လုိက္ျပီး ကိုက္ပါေလေတာ့တယ္၊ ေမ်ာက္လဲ လြတ္လမ္းရွာျပီး အသက္လုကာ အတင္းရုန္းထြက္ ေျပးရပါတယ္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာ သစ္ပင္တစ္ပင္ေတြ႕လုိ႔ ခ်က္ခ်င္း တက္ေျပးလုိက္မွ လြတ္ေျမာက္သြားပါတယ္၊ ဒီေတာ့မွ ေမ်ာက္က သစ္ပင္ေအာက္က ေခြးဆုိးကို ၾကည့္ျပီး စဥ္းစားပါတယ္၊ ေအာ္ လူေတြ ေျပာေျပာေနတဲ့ ဒုကၡ ဒုကၡဆုိတာ အရုပ္လဲဆုိး လွ်ာတန္းလန္းနဲ႔ သြားေရလဲက် ေျခေလးေခ်ာင္းနဲ႔ ေခြးၾကီးပါလားတဲ့။
ဒါက ေမ်ာက္ၾကီး ဒုကၡကို စဥ္းစားပုံပါ၊ သူ႕စဥ္းစားပုံသည္ သူ႕ဘာသာျပန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ သူ႕ဘာသာျပန္သည္ သူ႕ခံယူခ်က္ သူ႕အျမင္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္၊ အျမင္မမွန္ရင္လဲ ပုိင္းျခားသိျမင္ အမွန္နားလည္ဆုိတဲ့ သေဘာမွ ကင္းကြာသြားတတ္ပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ဒုကၡဆုိတာ ပယ္ရမွာလား သိရမွာလား၊ အကယ္၍ သိစရာဆုိရင္ ဘယ္လုိသိျပီး အေျဖကုိ ဘယ္လုိရွာမလဲ၊
ေမ်ာက္ၾကီးကဲ့သုိ႔ ဘာသာျပန္ရင္ေတာ့ ဒုကၡအနက္သည္ လွ်ာတန္းလန္း ျဖစ္ႏုိင္ပါေသးတယ္။
ဒုကၡဆုိတာ ဘာလဲ
ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းက ဘာလဲ
ဘာကို ဘယ္လုိပယ္မလဲ
ပယ္ေတာ့ ဘာအက်ိဳးရမလဲ ... လုိ႔ အဘုိးက ေမ်ာက္ကို ေျပာျပခ်င္ေပမဲ့ စိတ္ေကာ ရုပ္ေကာ အျငိမ္မေနတတ္တဲ့ ဒီေမ်ာက္အတြက္ ဒီေလာက္ဆုိ ဒုကၡဒုကၡဆုိတာ သင့္ေတာ္တယ္ ေျပာရမွာပဲ။ တကယ္ေတာ့ အနိစၥေရာက္တာ မွန္သမွ် ဒုကၡေရာက္တာ မွန္ေလေတာ့ ကုိယ့္ခႏၶာအိမ္သည္ပင္ ဒုကၡ ဒုကၡတုိ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ရာ ၀င္ရာထြက္ရာ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
ဘ၀ဇတ္ခုံ
(25/8/2013)
0 အၾကံျပဳစာ:
Post a Comment