Wednesday, January 26, 2011 By: ဘ၀ဇာတ္ခုံ

စိတ္ရင္းေကာင္း



ျမင္ျခင္း၌ စြမ္းေသာ
မ်က္စိသည္
အနီးဆံုးျဖစ္ေသာ
မ်က္ေခ်းကို မျမင္သလို
သိျခင္း၌စြမ္းေသာ
စိတ္သည္
အနီးဆံုးျဖစ္ေသာ
နီဝရဏမ်ားကို မျမင္ေခ်။

နီဝရဏ ဟူသည္
ပိတ္ပင္တားဆီးတတ္ေသာ
စိတ္၏ အညစ္အေၾကးမ်ားတည္း။
ထိုနီဝရဏတို့သည္
တပ္မက္ျခင္းလည္း တစ္ပါး။
စိတ္ပ်ံ့လြင့္ျခင္းလည္း တစ္ပါး။
မသိျခင္းလည္း တစ္ပါး။
ယံုမွားျခင္းလည္း တစ္ပါး။

ေရသည္ ပကတိအားျဖင့္
ၾကည္လင္ေအးျမျခင္းရွိ၏။
ထို့အတူ
စိတ္သည္ ပကတိအားျဖင့္
ၾကည္လင္ေအးျမျခင္းရွိ၏။
ရႊံ ့ညြန္ အမွိဳက္တို့သည္
ၾကည္လင္ေသာေရကို
ပိတ္ပင္ေနာက္က်ဴေစတတ္၏။
ထို့အတူ
နီဝရဏတို့သည္
ၾကည္လင္ေသာစိတ္ကို
ပိတ္ပင္ေနာက္က်ဴေစတတ္၏။


မီးေၾကာင့္ေရသည္
ပူေလာင္ဆူပြက္ရ၏။
ထို့အတူ
ေဒါသေၾကာင့္စိတ္သည္
ပူေလာင္ဆူပြက္ရ၏။

သူ့အလိုလုိအားျဖင့္
ေရသည္ အျမင့္မွ အနိမ့္သို့
စီးဆင္းသြားသကဲ့သို့
သူ့အလိုလုိအားျဖင့္
စိတ္သည္ အျမတ္မွ အယုတ္သို့
စီးဆင္းသြားတတ္ေၾကာင္းကို
ရွင္ေတာ္ျမတ္စြာ ေဟာၾကားပါသည္။

ေရမွာက်က္စားေသာငါးကို
ေရမွထုတ္ယူ၍
ကုန္းေပၚသို့ပစ္တင္လွ်င္
ေဆြ့ေဆြ့ခုန္တုန္လွဳပ္သကဲ့သို့
ကာမဂုဏ္ အာရံု၌ က်က္စားေသာစိတ္ကို
ကိေလသာမာရ္နယ္မွ ထုတ္ယူ၍
ကမဌာန္း ဘာဝနာေပၚသို့ပစ္တင္လွ်င္
ေဆြ့ေဆြ့ခုန္၍ တုန္လွဳပ္၏။

မ်က္စိျဖင့္မျမင္ႏိုင္ေသာ
ထိုစိတ္ကို
ဥာဏီျဖင့္ ရွဳ့ေသာသူသည္
ေကာင္းစြာျဖင္ရ၏။
ျမင္ပံုကားစိတ္သည္
တုန္လွဳပ္ေန၏။
အာရံုတစ္ခု၌ အျမဲမတည္
ေျပးလႊားေန၏။
လွ်ပ္ေပၚေန၏။
လွ်င္ျမန္ေပါ့ပါးေန၏။
အေဝးအာရံုသို့လည္း
ေရာက္သြားတတ္၏။
တည္တံ့ျခင္း အလွ်င္းမရွိ
ပူပန္တတ္၏။
ေၾကာင့္ၾကတတ္၏။
ေတာင့္တတတ္၏။
လိုခ်င္တတ္၏။
ဝမ္းသာတတ္၏။
ဝမ္းနည္းတတ္၏။
ခ်စ္တတ္၏။
မုန္းတတ္၏။
ျငဴစူတတ္၏။
ဝန္တိုတတ္၏။
လြမ္းေဆြးတတ္၏။
ေမာ္ၾကြားတတ္၏။
ရွဳတ္ခ်တတ္၏။
ခက္ထန္တတ္၏။
အထင္ၾကီးတတ္၏။
အထင္ေသးတတ္၏။
ေနာင္တရတတ္၏။
ထိုင္းမွိဳင္းတတ္၏။
ပ်င္းရိတတ္၏။
ယံုမွားတတ္၏။
ယံုၾကည္တတ္၏။
ေအာက္ေမ့တတ္၏။
ရ်က္တတ္၏။
ေၾကာက္တတ္၏။
ျငီးေငြ့တတ္၏။
သိမ္ေမြ့တတ္၏။
သိျမင္တတ္၏။
သနားတတ္၏။
အားရရႊင္လန္းတတ္၏။
ႏွစ္သက္တတ္၏။
ဥေပကၡာလည္းရွဳ့တတ္ေလသည္။

ဆင္းရိုင္းႏွင့္တူသည္ဆိုေသာ
ထိုစိတ္ကို သူေတာ္ေကာင္းတို့သည္ ပညာခၽြန္းျဖင့္ ထိန္းအုပ္ ျပဳျပင္ရာ၏။
ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ့ေအာင္
ဆံုးမျပဳျပင္ရာ၏။
ေစာင့္ထိန္း ႏွိပ္ကြပ္ရာ၏။
လံုျခံဳေအာင္ သိမ္းဆည္းရာ၏။
ေတာက္ေျပာင္ေအာင္
ေၾကးခၽြတ္ ပြတ္တိုက္ရာ၏။
ျငိမ္သက္ပိျပားေအာင္
ဖိႏွိပ္ အုပ္စိုးရာ၏။

မျဖစ္ေသးေသာ
အကုသိုလ္ မျဖစ္ေအာင္
ျဖစ္ျပီးေသာ
အကုသိုလ္ ပေပ်ာက္ရေအာင္
မျဖစ္ေသးေသာ
ကုသိုလ္ ျဖစ္ေအာင္
ျဖစ္ျပီးေသာ ကုသိုလ္
ပြားမ်ားခိုင္ခံ့ေအာင္
အားထုတ္ေသာသူသည္
ဦးစြာစိတ္ကို
အစိုးရေအာင္ အားထုတ္၏။

အစိုးရျပီးေသာစိတ္သည္
ၾကည္လင္၏။ ယံုမွားမရွိ။
ၾကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းရွိ၏။
ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆျခင္းကင္း၏။
တည္ၾကည္ခိုင္ခံ့၏။
အရိယသစၥာ ကိုလညး္ျမင္၏။

ေကာင္းစြာ ဆံုးမျပီးေသာ
ေကာင္းစြာ ေလ့က်င့္ျပီးေသာ
ေကာင္းစြာပြတ္တိုက္ျပီးေသာ
ေကာင္းစြာ ထူေထာင္ျပီးေသာ
ေကာင္းစြာထိန္းသိမ္းျပီးေသာ
ထိုထို စိတ္ရင္ေကာင္းရွိေသာ
အၾကင္သူေတာ္ေကာင္းသည္
အရိယသစၥာႏွင့္တကြ ေဗာဇၽၥဂၤသိျမင္ႏိုင္ေသာ
အေၾကာင္း အဂါၤတို့ျဖင့္လည္း ျပည့္စံု၏။

ေဗာဓိ အဂၤ ါဟူေသာ
ေဗာဇၽၥဂၤတရားသည္
ခုႏွစ္ပါး အျပားရွိ၏။
ထိုခုႏွစ္ပါးဟူေသာ္ကား
(၁)သတိ သေမၺာဇၩင္လည္းတစ္ပါး
(၂)ဓမၼဝိစယ(ပညာ)သေမၺာဇၩင္
လည္းတစ္ပါး
(၃) ဝီရိယ သေမၺာဇၩင္လည္းတစ္ပါး
(၄) ပီတိသေမၺာဇၩင္လည္းတစ္ပါး
(၅) ပႆဒၶိ သေမၺာဇၩင္လည္းတစ္ပါး
(၆) သမာဓိသေမၺာဇၩင္လည္းတစ္ပါး
(၇) ဥေပကၡာ သေမၺာဇၩင္လည္းတစ္ပါးတည္း။

သတိ ရွိေသာစိတ္သည္
ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကင္း၏။
ဓမၼဝိစယ(ပညာ) ရွိေသာစိတ္သည္
အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ကိုသိ၏။
ဝီရိယ ရွိေသာစိတ္သည္
တက္ၾကြရွင္သန္ျခင္းရွိ၏။
ပီတိ ရွိေသာစိတ္သည္
ႏွစ္သကါျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
ပႆဒၶိ ရွိေသာစိတ္သည္
ျငိမ္းေအးျခင္းရွိ၏။
သမာဓိ ရွိေသာစိတ္သည္
ျငိမ္သက္တည္ၾကည္ျခင္းရွိ၏။
ဥေပကၡာ ရွိေသာစိတ္သည္
သင့္ေလ်ာ္စြာရွဳ့ျမင္ သံုးသပ္ျခင္းရွိ၏။

ဤေလာက၌
စိတ္ရင္းေကာင္းကိုေမြးျမဴသူအား
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းဟုေခၚၾကကုန္၏။

(http://www.facebook.com/home.php?sk=group_180278142002789&view=doc&id=183473338349936) မွျပန္လည္ေဖာ္ျပသည္။ (ဘ၀ဇတ္ခုံ)

0 အၾကံျပဳစာ: